وب‌سایت خبری تحلیلی سازمان مالی

عوامل موثر برای داشتن کسب و کار موفق

عوامل موثر برای داشتن کسب و کار موفق

قبل از اینکه کسب و کار خود را راه اندازی کنید باید در بسیاری از مواردی که مربوط حیطه ی کاری شماست اطلاع کافی در مورد اخبار اقتصادی کسب نمایید. عوامل و شرایط بسیار گوناگونی بر کسب و کار شما تاثیر گذار هستند که باید تک تک آنها مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید شرایط مناسبی را برای خود شکل دهید. برای اینکه در آینده ی نزدیک شرایط چشمگیری در زمینه ی کاری خود داشته باشید باید حتما مواردی که در این مطلب ذکر می کنیم را مورد توجه قرار دهید. در ادامه در مورد عوامل موثر برای داشتن کسب و کار موفق بیشتر صحبت خواهیم کرد.

شرایط مهم دیگر در کسب و کار الکترونیک وجود شبکه ارتباطی قوی همراه با اطمینان بالاست. دسترسی به پهنای دسته بلندتر در آزادگی هیچ کدام از بنگاهها نیست. پهنای باند قسمتی از زیرساختهای نهادینه شده توسط دولت است. هرقدر این پهنا برتر باشد، حجم وسرعت اطلاعاتی که تبادل می کند فراوان تر خواهد بود. از این رو با درنظر گرفتن نقش مهمی که این عامل می تواند در جایگاه كارها شبکه با توان بالا داشته باشد، خصوصی سازی و قانون زدایی فعالیت ها ارتباطی به منظور ازدیاد کارایی در سیستم تلفن در کشورهای در حال ترفیه یافته و رونق یافته حالت تاکید جای می گیرد.

کسب و کار مدرن
متغیرهای رفتاری شبیه نمونه مهارت نیروی انسانی بنگاهها، حجم مایه گذاری در تفحص و ترفیه و نرخهای دستمزد، از عوامل مهمی هستند که در پذیرش کسب و کار الکترونیک توسط بنگاهها موثرند. هرقدر بنگاه تجاری در سطح بین‌المللی از نیروی انسانی مطلع بیشتری بهره مند باشد و منبع ها بیشتری را به تاثیر گذاری تخصیص دهد، جایگاه بهتــــــری در جذب و برآوردن کسب و کار الکترونیک دارد.

کسب و کار مدرن
قدرت خرید عمومی مردم که با سطح سود و رفاه اقتصادی منطقه مشخص می‌شود، نقش مهمی بر موفقیت در کسب و  کار دارد.در لحظه رکود اقتصادی، با توجه به کاهش قدرت فروش مردم و عدم خواست به سرمایه گذاری، کسب و کارها با واکنش منفی مواجه می‌شوند.در صرفه جویی معیشتی بیشتر مردم با کشاورزی درگیر هستند، مرتبه خود را مصرف می‌کنند و مابقی را با کالاها و خدمات سهل معاوضه می‌کنند.

کسب و کار موفق
دهه نود میلادی دهه پیدایش کسب و کارهایی بود که به کسب و کارهای دات کام مشهور شدند. کسب و کارهایی که در تندیسه یک وب سایت راه اندازی می شوند تا به بهره برداری از فرصت هایی بپردازند که در اثر فناوری اینترنت حاصل شده است. كامیابی و یا شکست این کسب و کارها نیز همچون دیگر انواع کسب و کارها متأثر از عوامل مختلفی است.

کسب و کار موفق
تحقیقات نشان داده است که فقدان بینش مبنا ای کسب و کار، نداشتن طرح کسب و کار و یا ضعیف بودن آن، سرایت غیر مؤثر، تدارکات ناکافی، ناتوانی در برآورده سازی نیازهای مشتریان، مصرف نامتناسب از منبع ها مالی و کاهش تدریجی علاقه تاثیر گذار به دادوستد الکترونیک و نیز رشد قارچی شرکت های اینترنتی و اعلام تغییر در رفتار خرید مشتریان، از مهم ترین دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی بوده است.

کسب و کار مدرن
از سوی دیگری کسب و کارهای اینترنتی موفق اكثر از نوع ترکیبی (حقیقی و مجازی) بوده اند که از زنجیره تأمین قوی و هم دامنه ای از مشتریان موجود خود بهره می بردند.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *