وب‌سایت خبری تحلیلی سازمان مالی

رویکرد سال جدید برای بازاریابی

در دنیای کسب و کار های بزرگ و کوچک شما همیشه نیاز به استفاده از رویکرد سال جدید برای بازاریابی دارد و دلیل اصلی این امر نیز پیشرفت و تغییر اصول بازرایابی است. سایت سازمان مالی به برسی تمامی مواردی که در این زمینه مطرح است پرداخته. امیدواریم با استفاده از مطالب این پست به بازدهی مورد نظرتان در کسب و کارتان برسید.

بازاریابی دیجیتال روشی در بازاریابی بوده که با استفاده از ابزارهای دیجیتال به جذب مخاطب می پردازد. ۵ استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ در این مقاله معرفی شده است.

استراتژی بازاریابی

 

بازاریابی دیجیتال نسل جدیدی از بازاریابی محسوب می شود. جدید برای اینکه بتوانید کسب‌وکار خود را حفظ کرده و گسترش دهید، نیاز است که تغییراتی را نوع تبلیغات و شیوه جد کاری خود ایجاد کنید. دیگر مانند گذشته نیست که بتوانید با یک تبلیغ تلویزیونی که تاپ :صفت عالی بوده است، مشتریان زیادی را به دست آورید. چه قبول کنیم یا نکنیم، زندگی همه ما دیجیتالی شده است و ابزارهای کنار دست ما مانند گوشی موبایل، تبلت، مصنوعی و غیره تصدیق‌کننده این حرف هستند؛ پس باید کسب‌وکار خود را همراه با دیجیتال شدن پیش برید تا بتوانید دوام بقای خود را تضمین کنید. برای اینکه به این مسئله دسترسی پیدا کنید، باید با تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال آشنا شوید. تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ هرساله تغییرات زیادی می‌کند و شما لازم است که با این تکنیک‌ها به‌خوبی آشنا شوید و داده ها خود در این زمینه به‌روز کنید.

پنج نوع تکنیک بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸

۱٫ سئو

بله سئو. سئو را دیگر همه می‌شناسند. سئو را می‌توان شامل تکنیک‌هایی که باعث اضافه رتبه سایت می‌شوند، تعریف کرد؛ اما در سال ۲۰۱۸ چه تغییراتی در سئو به وجود می‌آید و چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا بتوانیم نتیجه بهتری را بگیریم.

در سال ۲۰۱۸ تمنا می‌رود که شرکت ها ۴۱ درصد بودجه خودشان را به بخش سئو در بازاریابی دیجیتال ویژه تعلق دهند که این مقدار به در سال ۲۰۲۰ به ۴۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
۸۲ درصد متخصصان ادعا می‌کنند که سئو هنوز هم برای سایت مؤثر هستند و آن ۱۲ درصد هم احتمالاً قدرت سئو هنوز آشنا نشدند.
۶۱ درصد بازاریابان بیان می‌کنند که فقط خود بهبود تکنیک سئو می‌تواند عامل فتح سایت در سال ۲۰۱۸ باشد.
۷۲ درصد متخصصان بیان کردند که اثرگذارترین بخش سئو، همان تولید محتوا است که خود آن هم یکی از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال است.
سئو علمی و دانشی است که هیچ‌گاه نمی‌میرد. ممکن است تکنیک‌هایی که برای آن استفاده می‌شود، تغییر کند ولی برای بهینه‌سازی سایت باید از نکات سئو كاربرد کنیم. به درستی مهم‌ترین بخش بازاریابی دیجیتال همین سئو است. سئو یک تکنیک خالی و تک نیست که کسی ادعای فراگیری کامل آن را داشته باشد یا اینکه بیان کند که دیگر تکنیک سئو قدیمی شده است. سئو همان‌طور که در بالا بیان کردیم، شامل تکنیک‌هایی است که به شما در بهینه‌سازی سایت کمک می‌کند؛ حال این تکنیک‌ها هرکدام ممکن است درزمانی اوج باشند و درزمانی دیگر از بین بروند.

نکاتی برای سئو در سال ۲۰۱۸

تجربه کاربری مهم‌ترین بخشی است که باید برای سئو در سال ۲۰۱۸ در نظر بگیرید.
باشد، ازنظر سئو بیشترین آسیب را خواهد دید.
سرعت سایت خود را تا می‌توانید نقصان دهید و از مواردی که باعث کاهش آن می‌شوند نیز اجتناب کنید.
از کلمات کلیدی به‌صورت عبارتی باید در متن خود استعمال کنید.
حضور در شبکه‌های همگانی معاشرتی و انفرادی سزاوار با کسب‌وکار و حضور مداوم در آن‌ها (امروزه روابط فقط از طریق شبکه‌های همگانی معاشرتی و انفرادی صورت می‌گیرد.)
بک لینک یا لینک بیلدینگ را جدی بگیرید. از سایت‌های معتبر مخصوصاً شبکه‌های مدنی جمعی سعی کنید لینک‌های مفید اخذ کنید.

استراتژی بازاریابی

۲٫ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

ارتباطات هم عصر امروزین سریع‌تر از گذشته شده است و آن هم به لطف وجود موبایل و تبلت و حضور برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی در آن‌ها است. هدف شما جذب کاربر بیشتر است و چه محیطی بهتر از شبکه‌های اجتماعی که معاصر به یکی از اصول بازاریابی دیجیتال تبدیل‌شده است.

۲۲ درصد جمعیت دنیا از فیس بوک استعمال می‌کنند.
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی هرساله رو به گسترش است و جالب است که بدانید تبلیغات در فیس بوک در سال ۲۰۱۷، ۷۴ درصد اضافه پیدا کرد.
تخمین زده می‌شود که درسال ۲۰۱۹ ویدئو مهم‌ترین و پربازدیدی‌ترین محتوا شبکه‌های همگانی معاشرتی و انفرادی شود و باعث تكثیر و كاهش ۸۰ درصد ترافیک بازدیدکننده می‌شود.
شبکه‌های مدنی جمعی به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی دیجیتالی كاربرد می‌شود. مهم‌ترین مزیت شبکه‌های همگانی معاشرتی و انفرادی را می‌توان در گستردگی آن تعریف کرد یعنی اینکه تفاوتی ندارد که کسب‌وکار شما چیست؛ هر نوع کسب‌وکاری که داشته باشید، می‌توانید از این شبکه‌ها كاربرد کنید. البته باید اصول و قواعد پویه در هرکدام را بدانید و به‌درستی به کار ببرید.

نکاتی برای فیروزی در سال ۲۰۱۸

مخاطبان خود را به‌درستی بشناسید. آن‌ها دسته‌بندی کنید و برای دسته محتوای مخصوص ایجاد نمایید.
انواع فرمت‌های تولید محتوا در شبکه‌های مدنی جمعی را بشناسید.
لازم نیست که در تمامی نوع تولید محتوا پویه کنید. برای اینکه بتوانید در بازاریابی دیجیتال موفق باشید، یک نوع را غلبه کرده و در آن قوی جد کنید.
محتوا مكرم تولید کنید. وقت کاربران هرساله محدودتر می‌شوند و آن‌ها ترجیح می‌دهند که مطالب کوتاه اما مفیدی را مطالعه کنند.

۳٫ بازاریابی محتوا

از هر ابزاری که در بازاریابی دیجیتال مصرف می‌کنید، باید محتوا را در نظر بگیرید. بازاریابی محتوا یعنی شناخت روش‌ها و تکنیک‌های توزیع محتوا را باید جز اصول کاری خود قرار دهید. محتوایی که نوشته می‌شود ولی درجایی نشر نشود و کسی نبیند، چه ارزشی دارد؟

امروزه بازاریابی محتوا سه برابر دیگر تکنیک‌ها برای شما ورودی کاربر می‌آورد و ۶۲ درصد هزینه بازاریابی شما را کاهش می‌دهد.
تقریباً جوانان ۱۸ تا ۱۹ ساله بیشتر از همه به دنبال اطلاعات و محتوای خود هستند.
کسب‌وکارهای کوچک با محتوا، حدسی ۱۲۶ درصد بیشتر از همکاران خود که محتوایی در سایت یا شبکه‌های خود قرار نمی‌دهند، کاربر جذب می‌کنند.
هر نوع کسب‌وکار دارید و در بستر اینترنت و فضای دیجیتال فعالیت می‌کنید، محتوا مهم‌ترین و ارزان‌ترین روش برای گسترش جد شما است.

نکات بازاریابی دیجیتالی در بخش محتوا در سال ۲۰۱۸

قبل از اینکه شروع به نوشتن در هر حوزه‌ای را کنید، مفروضات و مجهولات و دانش خود را در آن زمینه نقصان دهید.
هیچ‌گاه در نوشتن محتوا عجله نکنید
کلمات کلیدی را در مکان‌های درست به کار ببرید. از به کار بردن زیاد آن‌ها تحرز کنید.
تمامی انواع محتواها را در متن خود به کار ببرید، خصوصاً اگر قصد تولید محتوا آموزشی را داشته باشید.

نکات بازاریابی

۴٫ اینفلوئنسر مارکتینگ

بعضی از کارخانه‌ها و شرکت‌ها همیشه تلاش می‌کنند تا محصولات و خدمات خود را از طریق افراد مشهور و معروف دنیا به فروش برسانند یا تبلیغ کنند. استعمال از چنین خدماتی را اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گویند. البته این فقط محدود به افراد مشهور و صاحب‌نام نمی‌شود، حتی شخصی هم به‌صورت فریلنسری كوشش جستجو می‌کند، به این تکنیک بازاریابی فکر می‌کند.

۷۴ درصد مردم تبلیغاتی را که در آن از افراد مشهور مصرف می‌شود را بیشتر پسند می‌کنند و ترغیب به خرید کالای تبلیغ‌شده می‌شوند.
اگر صاحب یک برند هستید، اگر انجمن خاصی دارید یا در حالت کلی به دنبال متد و روشی هستید که بتوانید با آن محصولات خود را به فروش برسانید، این‌یکی از كامل بلوز ركابی تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال است.

۵٫ دیجیتال پی آر

حدود ۸۰ درصد افراد ترجیح می‌دهند تا در خصوص شرکتی از طریق یک مطالعه كردن و نوشتن مطلب تا تبلیغات، اطلاعاتی را به دست بیاورند.
هر کسب‌وکاری نیاز به این نوع تکنیک بازاریابی دیجیتال دارد. حتی استفاده از تکنیک دیجیتال پی آر برای افرادی که قصد برند سازی خود را دارند، مفید است. تکنیک دیجیتال پی آر، شما تلاش می‌کنید که از طریق محتوا و اشاعه آن در دیگر سایت، تبلیغات خود را انجام دهید مانند رپورتاژ آگهی.

تکنیک‌های دیجیتال پی آر در سال ۲۰۱۸

سایت و مکان‌هایی را پیدا کنید که برای گستردن مطالب سایت شما، لایق با کسب‌وکارتان باشد.
مکان‌هایی را که برای شیوع پیدا می‌کنید، خود تبلیغاتی نباشند.
انجمن‌ها و فروم هایی که شایسته با کسب‌وکارتان هستند را پیداکرده و در آنجا تلاش کنید.
اصول نگارش آن را یاد بگیرید.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *