وب‌سایت خبری تحلیلی سازمان مالی

نیسان موتور شمار زنان فروشنده در ژاپن را افزایش می‌دهد

نیسان

نیسان

نیسان موتور شمار زنان فروشنده در ژاپن را افزایش می‌دهد و نمایندگی‌های فروش خود را به گونه‌ای طراحی می‌کند تا خریداران زن بیشتری را جلب کند.

به گزارش ایسنا، تاکوئو کاتاگیری، نایب رییس نیسان اظهار کرد: این خودروساز در سال مالی جاری شمار نمایندگی‌های فروش معروف به “خانم‌ها مقدم ترند” را سه برابر می‌کند و به ۳۰۰ نمایندگی می‌رساند و شمار آنها را تا سال ۲۰۱۸ به ۷۰۰ نمایندگی افزایش می‌دهد. این خودروساز همچنین تعداد زنان فروشنده را دو برابر کرده و تا سال ۲۰۱۸ به ۱۴۰۰ نفر افزایش خواهد داد.

نمایندگی‌های فروش “خانم‌ها مقدم ترند” نیسان برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد و خودروهایی مانند روکس را عرضه می‌کند که مورد پسند زنان بویژه زنان خانه دار قرار می‌گیرد. بعضی از نمایندگی‌های فروش محل نگهداری کودکان خردسال و اتاق بازی برای کودکان دارند و از طراحی‌های شیک و رنگی برای جذاب‌تر شدن نمایشگاههای خودرو در نظر خریداران زن استفاده کرده اند.

طبق تحقیقات وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن که در سال ۲۰۱۲ انجام گرفت، در این کشور از هر چهار خرید بزرگ در سه مورد تصمیم خرید از سوی زنان گرفته می‌شود یا زنان به طور مشترک با همسرشان تصمیم می‌گیرند.

تحت مدیرعاملی کارلوس قصن، نیسان با سهم هفت درصدی زنان در سطوح مدیریتی این شرکت، در صنعت خودروسازی ژاپن پیشتاز است و قصد دارد مدیران زن را تا سال ۲۰۱۷ به ۱۰ درصد افزایش دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نیسان در سال مالی جاری منتهی به مارس ۲۰۱۷ با بهره گرفتن از ارزانی ین، قصد دارد بیش از یک میلیون خودرو در ژاپن تولید کند.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *