وب‌سایت خبری تحلیلی سازمان مالی

بررسی سدان های ۸ سیلندر وارداتی در ایران

8 سیلندرهای ایران

در این مطلب به بررسی آخرین مدلهای سدانهای ۸ سیلندر وارد شده به کشورمان از جهت مشخصات فنی و قیمت فعلی میپردازیم. با Car.ir همراه باشید.

شایان ذکر است که بعد از ممنوعیت واردات خودروهای با حجم بالای ۲٫۵ لیتر ( سال ۲۰۱۳) فقط تعداد معدودی به صورت جانبازی وارد گردید که اکنون آن امکان نیز منتفی گشته است.

مرسدس بنز S 500 (W222)

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

کلاس S مرسدس که همواره سرامد کیفیت و پرستیژ در این برند معتبر بوده،این بار نیز خوش درخشید و با معرفی نسل جدید خود در سال ۲۰۱۴ همه توجهات در این رده(Luxury Car) را به خود جلب نمود.

مدل S 500 وارداتی به ایران با برخورداری از پیشرانه ۴٫۷ لیتری تویین توربو قدرتی معادل ۴۴۹ اسب بخار در دور ۵۲۵۰ و گشتاور قابل توجه ۷۰۰ نیوتن متری را ارایه مینماید. نمونه صفر کیلومتر این خودرو کمیاب است و از قیمتی در حدود ۲٫۳ میلیارد تومان برخوردار میباشد.

مرسدس بنز CLS 500 (W218)

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

مرسدس که در سال ۲۰۰۶ با عرضه مدل CLS، کلاسی جدید را بنیان گذاشت در سال ۲۰۱۱ جانشین شایسته اش را به بازار عرضه نمود. تیپ ۵۰۰ این خودرو که در مدلهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در کشورمان موجود است در مدلهای کارکرده، معادل ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان از سوی مالکانش قیمت گذاری شده است.

نسل دوم روح سرگردان، اگر چه نه به اندازه خلف سابقش ولی هنوز هم سر های زیادی را به دنبال خود بر میگرداند.

ب ام و ۷۵۰ Li

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

نسل پنجم سری ۷ که در سال ۲۰۰۸ عرضه گردید توانست با برگ برنده خود که همانا لوکسی و راحتی در کنار ویژگی های اسپرتی مانند هندلینگ و عملکرد خوب پیشرانه بود، به موفقیت و محبوبیت خوبی دست پیدا کند. در بازار کم تنوع کشورمان نیز این خودرو مورد توجه علاقمندان این برند معتبر آلمانی قرار گرفت. مدل های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ در بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان قرار گرفته اند.

ب ام و ۶۵۰ گرن کوپه

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

کلاسی که مرسدس با CLS بنیان گذاشت انقدر جذابیت داشت که ب ام و هم هر چند با تاخیر به آن پرداخت. کاری که آ ئودی را نیز با A7 وارد گود نمود.

BMW 650 گرن کوپه در مدل ۲۰۱۳ با قیمتی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان در بازار کشورمان موجود میباشد.

پورشه پانامرا ۴S ، توربو

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

پورشه در اولین تجربه خود در عرضه خودروهای سدان آنچنان موفق عمل کرد که تقریبا در تمام تستهای نشریات معتبر خودرویی در مقایسه با حریفان قدرتمند و با سابقه ترش رقابتی پایاپای داشت و حتی در مواردی نیز از آنان برتر بود.

پورشه پانامرا با شماره مدل ۹۷۰، در دو مدل ۸سیلندر ۴S و Turbo با سال ساخت ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در بازار کشورمان از حداقل قیمت ۴۵۰ تا حداکثر ۸۵۰ میلیون تومان حضور دارد.

مازراتی کواترو پورته

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

نسل پنجم مازراتی کواتروپورته در حالی پا به ایران گذاشت که کمی گرد پیری بر رویش نشسته بود ولی کماکان سرشار از اصالت و کیفیت بود.

کواتروپورته در رده خودروهای لوکس کالسکه ای یک اتومبیل منحصر به فرد به شمار می آید که تلفیقی از زیبایی و راحتی و عملکرد خیره کننده میباشد.

مدل پایه و قویتر GTS با مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ بهایی در حدود ۹۰۰ تا یک میلیارد تومان به صورت کارکرده در بازار، دارا میباشند.

نسل بعدی این خودرو که با پیشرانه قدرتمند ۶ سیلندر عرضه شد به صورت انگشت شمار وارد کشور گردید.

لکسوس LS

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

نسل چهارم بزرگترین و لوکسترین اتومبیل تولیدی کمپانی لکسوس که تهرانیهای علاقمند به خودرو با نسل سوم آن که به صورت محدود و اکثرا سفارتی پلاک شده بود آشنا بودند در سال ۲۰۰۸ پا به کشورمان نهاد.

این خودرو با فاصله بین دو محور قابل توجه و پیشرانه قدرتمندش، نهایت آرامش را برای سرنشینانش فراهم می آورد. ۲۸۰ تا ۴۰۰ ملیون تومان بهاییست که در بازار برای مدلهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ آن رقم خورده است.

لکسوس GS

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

سدان میدسایز GS 430 که نماینده توامان لوکسی و اسپرتی این برندژاپنی میباشد در بدو ورودش به دلیل قیمت رقابتی که گفته میشد به دلیل نوع ارز وارداتیش بدست امده و همچنین قدرت قابل توجه ۲۹۰ اسب بخاری که در آن زمان کمیاب بود مورد توجه علاقمندان سرعت و شتاب قرار گرفت ولی متاسفانه هم اکنون به شدت از کمبود لوازم یدکی رنج میبرد.

شایان ذکر است که مدل قدرتمند تر ۴۶۰ نیز در سال ۲۰۱۰ به صورت محدود وارد کشور گردید.

مدلهای دست دوم این خودرو ۱۵۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان در بازار قیمت خورده اند.

هیوندای سنتنیال

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

سنتنیال بزرگترین و لوکسترین خودروی هیوندایی میباشد که مدل وارداتی به ایران نسل دوم آن به شمار می آید.

گرچه تلاش و اعتماد به نفس هیوندا برای وارد شدن به بازاری که حریفان قدری در آن حضور دارند ستودنیست ولی باید پذیرفت که این تلاش با موفقیت کامل توام نبوده است.

سنتنیال اگرچه در خط مستقیم از شتاب خوبی برخوردار است ولی در مسیرهای کوهستانی حرفی برای گفتن ندارد و میدان را به طور کامل به رقبا واگذار میکند.

در بازار کشورمان نیز برادر کوچکتر شش سیلندرش یعنی جنسیس سدان با محبوبیت بیشتری همراه شد چرا که مجموعه ای متناسبتر از قدرت، هندلینگ و قیمت را به دست میدهد.

سنتنیالهای ۲۰۱۱ تا اخرین سری وارداتش که ۲۰۱۳ باشد قیمتی مابین ۲۵۰ تا ۳۵۰ ملیون بسته به کار کرد، سلامت و مدل دارند.

جدول مشخصات فنی

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 

نوشته ها و تصاویر همگی از وب سایت Car.ir گرفته شده است.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *