وب‌سایت خبری تحلیلی سازمان مالی

هوندا آکورد هیبرید ۲۰۱۸ را بیشتر بشناسید

هوندا آکورد هیبرید ۲۰۱۸ را بیشتر بشناسید

از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۹، آکورد در کلاس خودروهای کامپکت قرار داشت؛ دو نسل اول مدل‌های سدان و هاچ‌بک آکورد تشكیل شدند اما از نسل سوم، ژاپنی‌ها مدل‌های کوپه و حتی شوتینگ بریک را هم با آکورد تجربه کردند. از سال ۱۹۹۰ و رونمایی نسل چهارم، آکورد در مدل‌های سدان، کوپه و استیشن به کلاس خودروهای سایز میانه وارد و برای اولین‌بار، ابداع مدل هاچ‌بک سه در متوقف شد. با میل مقامات هوندا، آکورد برای اولین‌بار در بازارچه کشورهای نوع به نوع و همگون در دو نسخه با ظاهر متفاوت‌ عرضه شد. در ادامه در مطلب اخبار خودرو در مورد هوندا آکورد هیبرید ۲۰۱۸ را بیشتر بشناسید صحبت خواهیم کرد.

هوندا آکورد هیبرید ۲۰۱۸ را بیشتر بشناسید

روند مدل‌های نوع به نوع و همگون در نسل ۶ آکورد نیز ادامه یافت؛ در واقع از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ راسته ژاپن، آمریکا و فرنگ آکورد خصوصی به‌خود را داشتند. پایان آکورد در نسل ۹ در قالب یک مدل جهانی احداث شد که این حكم در جدیدترین مدل؛ نسل دهم نیز تکرار شده است. ژاپنی‌ها در نسل ۱۰ آکورد برخلاف مدل سازی سیویک تایپ R جدید محض این كه بسیار ابهام آمیز عمل نکرده‌اند؛ یک آکورد در کلاس سدان چهار در با جنبه ها میانگین برای تیمچه جهانی.جدیدترین مدل هوندا آکورد با نگارگری برنامه ریزی به‌روز شده در دو نسخه‌ بنزینی و هیبرید عرضه می‌شود که در بقیه مدل هیبرید ۲۰۱۸ این سدان ژاپنی بررسی می‌شود.

طراحی بدنه

اولین نکته‌ای باید قبل از صحبت در مورد طرح ریزی هوندا‌ آکورد جدید گفت؛ خودپسندی ژاپنی‌ها برای ترکیب بندگی و طراحی جسورانه‌ است. این مورد می‌تواند غزارت از مشتریان كهنه و جدید کلاس سدان‌های سایز معدل فامیلی را آشفته کند ولی بدون شک متقاضیان جدیدی را هم جذب می‌کند. بیشتر نقد‌ها آشنا نمای جلوی آکورد جدید بوده است؛ واقعاً برخی کارشناسان وجود خط فرضی کاملاً عمودی سپر، از اسپویلر جلو تا در کاپوت را نقد می‌کنند. در بالاترین نقطه در کاپوت، نوار طولی کروم که نشان هوندا را دربرگرفته، کمی زاویه‌دار شده است.

به‌طور کلی نقشه كشی بدنه‌ی آکورد جدید به‌گونه‌ای اعمال شده است که بیشتر نفوس با آن آشنا هستند؛ آکورد مانند اكثر خودروهای این کلاس، حس سطوت و خشن بودن را به خاطرآوری یكدیگر را (فرا)خواندن و تدافع به می‌کند تا یک خودروی سریع و جمع‌ و جور.

هوندا آکورد هیبرید ۲۰۱۸ را بیشتر بشناسید

طراحی کابین

طراحی فضای درونی و بیرونی آکورد در ترکیب کاملاً نظیر حس صلح و سادگی قرار دارد. تمام دکمه‌های فیزیکی و لمسی، از دکمه‌های سیستم مفروضات و مجهولات و تفرج تا حتی جالیوانی بزرگ و فراخ در تاپ :صفت عالی مکان بسیجیدن شده‌اند تا راننده و سرنشینان در کمال آرامش و صلحجویی تجربه‌ی موتور با محصول هوندا را داشته باشند.

متریال كاربرد شده در کابین آکورد، از چرم تا پلاستیک همه باکیفیت هستند و حتی طرح چوب مصرف شده به‌طرز عجیبی، حس یک چوب خیالی را می‌دهد. صندلی‌های چرمی، بزرگ و راحت هستند؛ یقیناً نباید چشمداشت فرو رفتن در صندلی‌ها طی عبور از پیچ‌ها را داشت، چرا که به‌هرحال آکورد خوشایند ما هیبرید است.

وقتی صحبت از خودروی هیبرید آن هم میوه بنه هوندا باشد، باید خواهش کمترین سر و صدای ممکن را داشت. آکورد نیز از این قاعده جدا نیست و پیشرانه‌ی ۲ لیتری آن که حدساً در ۵۰ درصد زمان رانندگی خلوت است، بدون هیایو مأموریت خود را ادا می‌دهد. به‌قدری صدا و لرزش‌های کابین کم است که سرنشینان یقیناً آشنا روشن یا خلوت شدن پیشرانه‌ی بنزینی در ضمن حرکت نمی‌شوند. شاید كامل بلوز ركابی توصیف برای کابین هوندا آکورد جدید این باشد: متجاوز ارزشمندتر، لوکس‌تر و راحت‌تر از قیمت پرداختی است.

پیشرانه

باید بخاطر داشت که با یک خودروی هیبرید بی پرده هستیم و نباید تمایل عملکرد قابل توجه در شتاب و سرعت‌گیری یا نظام سامانه آویختگی و فرمان‌دهی فتنه جو داشت. برای تجربه‌ی کامل این حالات باید تیپ اسپرت آکورد بنزینی با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ را انتخاب کرد. آکورد هیبرید برای پایان کارایی و مصرف سوخت طرح ریزی شده است، به این مناسبت پس سواری انتظار توقف و حرکت‌های آرام در جاده‌ با سرعت معدل ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد نه عبور از پیچ‌های تند با سرعت بالا و رانندگی تهاجمی. با تمام این تفاسیر، آکورد هنوز هم ثمره هوندا است، به‌همین خاطر در صورت تمنا راننده تا جای ممکن تاپ :صفت عالی پاسخ را می‌دهد.

هوندا آکورد هیبرید ۲۰۱۸ را بیشتر بشناسید

موتور برقی با قدرت ۱۸۱ اسب بخار در کنار پیشرانه‌ی جواهرات ۴ سیلندر ۲ لیتری VTEC (سیستم زمان‌بندی مشتعل سوپاپ هوندا) در مجموع ۲۱۲ اسب بخار قدرت (دور اتومبیل ۶۲۰۰) خلقت می‌کند. این پیشرانه با گشتاور ۱۷۵ نیوتن‌متر در کنار ۳۱۵ نیوتن‌متر گشتاور اتومبیل برقی قرار نژند است. قوای فنی هیبرید به‌همراه روش محول قدرت CVT الکترونیکی یک سرعته به محور جلو، این سدان ژاپنی با واپسین و ابتدا سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت& در زمان ۷.۱ دم به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و ۲۱ لمحه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

این قدرت و گشتاور کاملاً جوابگوی یک سدان هیبرید مربوط به خانواده است اما با این‌حال، امکان آزادی حال رانندگی اسپرت و آزاد کردن تمام پتانسیل آکورد وجود دارد. در حالت اسپرت قاعده هیبرید تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا مانورهای نسبتاً سریع در ترافیک شهری یا سبقت‌ ممکن شود؛ حتماً همانطور که پیش‌تر ذکر شد، آکورد هیبرید برای رانندگی یورش گونه تهاجم كننده مصنوع و آفریدگار نشده است و احتمالاً صدای زیاد پیشرانه در حالت اسپرت، مانع اصلی استفاده‌ی مستمر از آن باشد. از لحاظ فرمان‌پذیری، این خودروی هیبرید آمخته آکورد بنزینی رفتار می‌کند.

این یعنی که فرضاً در تمام اثاث رانندگی روزمره، یکی از خوش‌فرمان‌ترین سدان‌های دنیا در آزادمنشی راننده قرار دارد. با اینکه مدل هیبرید به‌دلیل رابطه داشتن پک انباره لیتیوم-یون ۱.۳ کیلووت ساعت از مدل بنزینی وزن بیشتری دارد، اما بین رانندگی به‌لطف در کنترل بودن چرخش‌های بدنه، این مورد مشخص نیست.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *