وب‌سایت خبری تحلیلی سازمان مالی

مدیرعامل بیمه ایران، آخرین وضعیت رسیدگی به تخلف مدیران قبلی این شرکت را بیان کرد

بیمه

بیمه

مدیرعامل بیمه ایران، آخرین وضعیت رسیدگی به تخلف مدیران قبلی این شرکت را بیان کرد و گفت: به دنبال انحصارگرایی و انحصارطلبی در صنعت بیمه نیستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود امراللهی امروز در نشستی خبری در وزارت اقتصاد در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به تخلف گذشته بیمه ایران، گفت: حکم مربوطه صادر و اقدامات قانونی مشخص شده و ما تابع قانون هستیم و افرادی که مرتکب تخلف شده‌اند باید پاسخگو باشند، این در حالی است که هنوز مراحل قانونی کاملا طی نشده اما تمام کارکنان و مدیران بیمه ایران برای استیفای حقوق این شرکت از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند کرد، زیرا هم شرعا و هم قانونا مکلف به آن هستند.

مدیرعامل بیمه ایران در مورد انتقادات بیمه مرکزی نسبت به برخی اقدامات هیات مدیره بیمه ایران، گفت: بیمه ایران یک شرکت دولتی است و هیات مدیره آن با رای مجمع و نظر وزیر اقتصاد انتخاب می‌شوند و بیمه مرکزی نیز در این زمینه نظر می دهد. وزیر اقتصاد افرادی را انتخاب می‌کند که حرفه ای و کارشناس باشند، ضمن اینکه ارتباطات مدیران بیمه ایران و بیمه مرکزی براساس تعامل است  و جلساتی هم برای رفع اختلافات مالی برگزار شده است.

امراللهی در مورد اینکه بیمه ایران به صورت انحصاری در بازار فعالیت می کند، گفت: بیمه ایران به دنبال انحصار گرایی و انحصارطلبی نیست بلکه به دنبال توسعه صنعت بیمه است. در این راستا، صرفا دستیابی به سود هدف ما نیست؛ به ویژه در عرصه‌هایی که حضور سایر شرکت‌های بیمه در آن سخت تر است.

امراللهی از پرداخت خسارت ۴ هزار میلیارد تومانی بیمه ایران در سال‌جاری که نیمی از آن مربوط به شخص ثالث بوده است، خبر داد و گفت: سرمایه این شرکت نیز از ۳۹۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، ضمن اینکه در بازار سرمایه حضور موثر داریم و ارزش روز سرمایه گذاری بورس مان به ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است و در صندوق ثبات بازار سرمایه سهامداریم.

وی، توسعه فعالیت بیمه گری در بازارهای منطقه را از جمله برنامه های این شرکت اعلام و بیان کرد: تسریع در پرداخت خسارات‌ها از جمله پرداخت خسارت هواپیمای فوکر به مبلغ ۳ میلیون یورو در دستور کار بود که انجام شد.

مدیرعامل بیمه ایران از ساماندهی مطالبات معوق و تشکیل کارگروه مربوط به آن در تمامی شعب مرکزی برای کمک به نقدینگی این شرکت خبر داد و گفت: همچنین خسارت‌های معوق پرداخت شده است به طوری که خسارت متروی تهران که مربوط به حادثه اوایل سال ۹۱ بود و به عنوان بزرگترین خسارت صنعت بیمه مطرح بود، به میزان ۵۰ میلیارد تومان پرداخت و پرونده آن مختومه شد.

امراللهی از تدوین ۴ استراتژی شفافیت، کیفیت، توسعه فرهنگ بیمه و بیمه زندگی در این شرکت خبر داد و گفت: در اواخر سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان سپرده های بانکی ما شکسته و قبل از سال خسارت کارشناسی شده به مردم پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه نیمی از پرتفوی بیمه به بیمه ایران اختصاص دارد، گفت: بیش از ۵ میلیون نفر از پوشش درمان بیمه ایران و بیش از ۱۰ میلیون نفر از پوشش شخص ثالث که امسال صادر شده است، استفاده می‌کنند،  همچنین دریافت و رسیدگی به شکایت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرعامل بیمه ایران گفت: در حال حاضر اعطای نمایندگی‌ها متوقف شده و یک بازبینی و سازماندهی مجدد در دستور کار است.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

1 نظر

  1. علی مقدم

    فساد بزرگ بیمه آینه قانون گریزی شرکتهای بیمه

    چند سالی است که بحث فساد بزرگ بیمه تیتر اول بسیاری از روزنامه ها و جراید شنیداری ،نوشتاری و دیداری است و بحث داغ در محافل عمومی است که گاه و ناگاه بر سر زبانها می چرخد و انتظار محاکمه عاملان آن خواسته حق و مسلم ملت می باشد.اما در این بین افرادی هستند که توجه بیشتری هرچند با افسوس به این اخبار دارند و آن کسانی هستند که به نوعی حقوق مسلمشان پایمال گردیده و بعضا تعدادی از بازماندگان متوفیان و یا افراد مصدومی که احتمالا حقشان به نوعی نادیده گرفته شده ، با چشمان پر از اشک و یا بغضهای در گلو نظاره گر اخبار مربوطه می باشند .این در حالی است که قانونگذار با صراحت کامل سیاست و اهداف پیدایش صنعت بیمه که همانا جبران و حمایت از زیاندیدگان و خانواده های آنها و توزیع خسارات ناشی ازخطرات زندگی امروزی را در پرداخت دیات مختلف به یک فرد مصدوم در سوانح رانندگی را بیان داشته است که تا حدودی علاوه بر حمایتهای معنوی نیاز به حمایتهای مادی برای نگهداری و درمان این قبیل افراد می باشد و حال شرکتهای متمول بیمه که با تجمل گرایی ظاهری، شیک کردن ساختمانهای اداری متنوع و… روز به روز پر رنگ تر شده و چشم هر رهگذری را به خود جلب می کنند، ظلم فاحشی را با توسل بر موقعیتهای برتر خویش به زیاندیدگان روا می دارند و متاسفانه حقی را به ناحق تبدیل می کنند.
    بطور مثال دختر بچه ۷ ساله ای که در اثر تصادف دچارآسیب دیدگی بسیارشدید(زندگی نباتی)گردیده است بطوریکه ضمن نابینایی ازناحیه هردوچشم،قادربه راه رفتن،نشستن،بلعیدن غذا،کنترل ادرار و مدفوع و … نیز نمی باشد و طبق نظریه پزشکی قانونی ورای دادگاه دیه وارش تقریبی معادل پانصد و سی و پنج (۳۵/۵) دیه کامل تعیین گردیده است و شرکت بیمه البرز که شرکت برتر بیمه ای معرفی می شود از رای دادگاه استنکاف نموده و به بهانه های واهی از پرداخت خسارتی که از محل بیت المال و جیب مردم تامین می شود،خودداری می کند و علی رغم تاکیدات مقامات قضایی سیر عادی را به پروسه های طولانی وسخت حقوقی کشانده تا در نهایت با منحرف کردن دادگاه رایی کاملا خلاف قانون(براستناد نظریه صریح بیمه مرکزی ج .ا.ا) صادر می شود و بهانه ای به بهانه های زورگویان اضافه شده و به رای مذکور استناد می کنند.
    سلولهای بنیادی و توانبخشی های کاملا تخصصی در کشورهای آمریکا و آلمان تنها راه درمان دختر بچه ای است که پس از سالها نا امیدی با پذیرش درمانی از این کشورها مواجه شده است و بدلیل عدم تمکن مالی تنها راه اعزام دریافت حق بیمه ای که نادیده گرفته شده است.
    امید به همکاری و مساعدت رسانه وزین و مقید شما در جهت تسریع سیر قضایی و آگاهی مسئولین جهت رسیدن به حداقل حقوق قانونی کودکی که از نعمات بیکران الهی بی نصیب بوده وچشم انتظار نگاه ویژه مدیران دستگاه قضا به منظور احقاق حق از یک طرف و برخورد با مفسدین و عاملین پرونده فساد بزرگ بیمه در هر جایگاه و مقام و بازگشت حقوق مظلومینی مشابه درسا خانم ۷ ساله.انشاءا…

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *