
بسته به نوع کلاس، برخی خودروها عمر کوتاهی دارند. برخی از شرکتهای تولیدکننده هستند که خودرویی را تا پنج سال بدون تطور در خط كون نگه میدارند؛ اما این پیوستگی دارد که عملکرد این خودرو در رسته فروش چه جور باشد. در ادامه در مطلب اخبار فناوری در مورد خودرو هایی که تا سال دیگر توقف تولید خواهند داشت بیشتر صحبت می کنیم.
اگر خودرویی حتی پس از بهروزرسانی نیز فروش درخورتوجهی نداشته باشد، سازنده اجبار خواهد بود این مدل را از خط ایجاد خود حذف کند. درادامهی این مطلب، پانزده اتومبیل از کلاسهای متنوع ماشین و وانت و شاسیبلند را آشنا كردن میکنیم که دیگر پیدایش آنها ازجهت صانع پرسود نیست و تا سال ۲۰۱۹ از خط تاسیس حذف خواهند شد. این خودروها از سازندگان مختلفی از فورد و کادیلاک نژند تا فولکسواگن را شامل میشوند. برخی خودروهای این تعرفه اتفاقا محصولاتی یار و دوستداشتنی هستند؛ اما غزارت دیگر کمطرفدارند و نبودشان با بودنشان خیلی فرق ندارد.
آلفارومئو ۴C کوپه
آلفارومئو ۴C وقتی به بازارگاه ایالات متحدهی آمریکا آشنا كردن شد، بهدلیل طرح ریزی زیبا و تواناییهای حرکتی شبیه به خودروهای کارتینگ توجه زاید را توانست به خود جلب کند. زیر کاپوت ۴C پیشرانهی چهارسیلندر توربو با قدرت ۲۳۷ اسببخار قرار دارد که باتوجهبه وزن اضافه کم ۱۲۰۰کیلوگرمی ۴C، آن را در ۴.۲ وقت حسن از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت میرساند. باوجوداین، متأسفانه همهچیز بر وفق مراد نیست و آلفا قصد دارد وضع مدل کوپه را بی حركت کند. البته آلفارومئو خبر خوبی هم برای طرفداران ۴C دارد و آن ادامهی ایجاد مدل اسپایدر این اتومبیل برای چند سال دیگر است. درضمن، بهینهسازیهایی هم روی مدل اسپایدر در آتی ارتكاب خواهد شد.
کادیلاک ATS سدان
باتوجهبه تغییراتی که در کارخانهی جنرال موتورز داده میشود و اینکه خط پیدایش این شرکت در وارن میشیگان نیز دردست نوی نو كردن قرار دارد، تكوین کادیلاک ATS سدان پس از پایان وضع مدلهای ۲۰۱۸ این خودرو راكد خواهد شد. جنرال موتورز تأکید کرده فقط احداث مدل سدان ATS ساكن خواهد شد و خلق مدل کوپهی آن همچنان استمرار خواهد یافت و مشتریان میتوانند از بین سه نوع قوای فنی مختلف، یکی را برای اتومبیل خود انتخاب کنند. این پیشرانهها شامل پیشرانهی ۲لیتری توربو با ۲۷۲ اسببخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور و پیشرانهی ۳.۶لیتری V6 با قدرت ۳۳۵ اسببخار و گشتاور ۳۸۶ نیوتنمتر و پیشرانهی ۳.۶لیتری تویینتوربو V6 با قدرت ۴۶۴ اسببخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتنمتری حین به مدل ATS-V هستند.
شورولت City Express
تیرماه دیرینه بود که جنرال موتورز افشا کرد پیدایش موتور ون شهری شورولت سیتیاکسپرس را بی حركت خواهد کرد. ازآنجاییکه این خودرو ون از سال ۲۰۱۴ به خریدوفروش معرفی شده بود، خیلی پرطرفدار نیست و کسی بابت توقف تكوین آن مرتب نخواهد شد. شورولت سیتیاکسپرس از پلتفرمی یکسان با نیسان NV200 مصرف میکند؛ اما در راسته فروش نتوانسته به پای رقیب ژاپنیاش برسد و فروش آن از زمان رونمایی تاکنون، حتی به سیهزار ابزار هم میوه نارس است.
شورولت کروز
شورولت پس از دَه سال قصد دارد تولید پرفروشترین محصولش، یعنی کروز را ساكن کند. شورولت کروز یکی از رقیبان هوندا سیویک قلمداد میشود و از سال ۲۰۱۵ تاکنون، بیش از ۳.۵میلیون اسباب از آن فروخته است. اخیرا و با نقصان خواهش خریداران به خودروهای کراساوور و اسیووی، فروش این ماشین نیز کاهش پیدا کرده؛ بههمیندلیل، شورولت قصد دارد خلق کروز را ایستا کند.
شورولت ولت
همانند شورولت کروز، شورولت ولت هم از زمان ورود به سوق و میدان معامله در سال ۲۰۱۰ عملکرد خوبی در تیمچه داشت. شورولت ولت یکی از ابتدایی خودروهای هیبریدی در کلاس خود بود و در سالهای اول، فروش علاوه خوبی داشت. نسل بعدی این سواری هم که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، به فروش یکصدهزاردستگاهی در همان سال دست یافت. بااینحال پسازآن، فروش ولت کاهش یافت و حال جنرال موتورز قصد دارد فروش این سواری را راكد کند.
فورد C-Max هیبرید
فورد C-Max اولینبار در سال ۲۰۰۳ برای رسته فرنگ و آمریکا معرفی شد. بالعكس انتظارات، فورد مدل هیبریدی C-Max هیچوقت نتوانست فروش چشمگیری آزمون کند. پس از گذشت شش سال، فروش این ماشین در بازارچه ایالات متحدهی آمریکا بهزحمت از ۶هزار و ۶۰۰ مایه عبور کرد و همین دلیل خوبی برای توقف خلق این مدل بود.