وب‌سایت خبری تحلیلی سازمان مالی

بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

8 سیلندرهای ایران

در این مطلب به بررسی آخرین مدلهای سدانهای 8 سیلندر وارد شده به کشورمان از جهت مشخصات فنی و قیمت فعلی میپردازیم. با Car.ir همراه باشید.

شایان ذکر است که بعد از ممنوعیت واردات خودروهای با حجم بالای 2.5 لیتر ( سال 2013) فقط تعداد معدودی به صورت جانبازی وارد گردید که اکنون آن امکان نیز منتفی گشته است.

مرسدس بنز S 500 (W222)

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

کلاس S مرسدس که همواره سرامد کیفیت و پرستیژ در این برند معتبر بوده،این بار نیز خوش درخشید و با معرفی نسل جدید خود در سال 2014 همه توجهات در این رده(Luxury Car) را به خود جلب نمود.

مدل S 500 وارداتی به ایران با برخورداری از پیشرانه 4.7 لیتری تویین توربو قدرتی معادل 449 اسب بخار در دور 5250 و گشتاور قابل توجه 700 نیوتن متری را ارایه مینماید. نمونه صفر کیلومتر این خودرو کمیاب است و از قیمتی در حدود 2.3 میلیارد تومان برخوردار میباشد.

مرسدس بنز CLS 500 (W218)

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

مرسدس که در سال 2006 با عرضه مدل CLS، کلاسی جدید را بنیان گذاشت در سال 2011 جانشین شایسته اش را به بازار عرضه نمود. تیپ 500 این خودرو که در مدلهای 2012 و 2013 در کشورمان موجود است در مدلهای کارکرده، معادل 500 تا 700 میلیون تومان از سوی مالکانش قیمت گذاری شده است.

نسل دوم روح سرگردان، اگر چه نه به اندازه خلف سابقش ولی هنوز هم سر های زیادی را به دنبال خود بر میگرداند.

ب ام و 750 Li

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

نسل پنجم سری 7 که در سال 2008 عرضه گردید توانست با برگ برنده خود که همانا لوکسی و راحتی در کنار ویژگی های اسپرتی مانند هندلینگ و عملکرد خوب پیشرانه بود، به موفقیت و محبوبیت خوبی دست پیدا کند. در بازار کم تنوع کشورمان نیز این خودرو مورد توجه علاقمندان این برند معتبر آلمانی قرار گرفت. مدل های 2009 تا 2011 در بازه قیمتی 300 تا 450 میلیون تومان قرار گرفته اند.

ب ام و 650 گرن کوپه

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

کلاسی که مرسدس با CLS بنیان گذاشت انقدر جذابیت داشت که ب ام و هم هر چند با تاخیر به آن پرداخت. کاری که آ ئودی را نیز با A7 وارد گود نمود.

BMW 650 گرن کوپه در مدل 2013 با قیمتی بین 800 تا 900 میلیون تومان در بازار کشورمان موجود میباشد.

پورشه پانامرا 4S ، توربو

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

پورشه در اولین تجربه خود در عرضه خودروهای سدان آنچنان موفق عمل کرد که تقریبا در تمام تستهای نشریات معتبر خودرویی در مقایسه با حریفان قدرتمند و با سابقه ترش رقابتی پایاپای داشت و حتی در مواردی نیز از آنان برتر بود.

پورشه پانامرا با شماره مدل 970، در دو مدل 8سیلندر 4S و Turbo با سال ساخت 2010 تا 2013 در بازار کشورمان از حداقل قیمت 450 تا حداکثر 850 میلیون تومان حضور دارد.

مازراتی کواترو پورته

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

نسل پنجم مازراتی کواتروپورته در حالی پا به ایران گذاشت که کمی گرد پیری بر رویش نشسته بود ولی کماکان سرشار از اصالت و کیفیت بود.

کواتروپورته در رده خودروهای لوکس کالسکه ای یک اتومبیل منحصر به فرد به شمار می آید که تلفیقی از زیبایی و راحتی و عملکرد خیره کننده میباشد.

مدل پایه و قویتر GTS با مدل 2012 و 2013 بهایی در حدود 900 تا یک میلیارد تومان به صورت کارکرده در بازار، دارا میباشند.

نسل بعدی این خودرو که با پیشرانه قدرتمند 6 سیلندر عرضه شد به صورت انگشت شمار وارد کشور گردید.

لکسوس LS

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

نسل چهارم بزرگترین و لوکسترین اتومبیل تولیدی کمپانی لکسوس که تهرانیهای علاقمند به خودرو با نسل سوم آن که به صورت محدود و اکثرا سفارتی پلاک شده بود آشنا بودند در سال 2008 پا به کشورمان نهاد.

این خودرو با فاصله بین دو محور قابل توجه و پیشرانه قدرتمندش، نهایت آرامش را برای سرنشینانش فراهم می آورد. 280 تا 400 ملیون تومان بهاییست که در بازار برای مدلهای 2008 تا 2010 آن رقم خورده است.

لکسوس GS

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

سدان میدسایز GS 430 که نماینده توامان لوکسی و اسپرتی این برندژاپنی میباشد در بدو ورودش به دلیل قیمت رقابتی که گفته میشد به دلیل نوع ارز وارداتیش بدست امده و همچنین قدرت قابل توجه 290 اسب بخاری که در آن زمان کمیاب بود مورد توجه علاقمندان سرعت و شتاب قرار گرفت ولی متاسفانه هم اکنون به شدت از کمبود لوازم یدکی رنج میبرد.

شایان ذکر است که مدل قدرتمند تر 460 نیز در سال 2010 به صورت محدود وارد کشور گردید.

مدلهای دست دوم این خودرو 150 تا 220 میلیون تومان در بازار قیمت خورده اند.

هیوندای سنتنیال

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

سنتنیال بزرگترین و لوکسترین خودروی هیوندایی میباشد که مدل وارداتی به ایران نسل دوم آن به شمار می آید.

گرچه تلاش و اعتماد به نفس هیوندا برای وارد شدن به بازاری که حریفان قدری در آن حضور دارند ستودنیست ولی باید پذیرفت که این تلاش با موفقیت کامل توام نبوده است.

سنتنیال اگرچه در خط مستقیم از شتاب خوبی برخوردار است ولی در مسیرهای کوهستانی حرفی برای گفتن ندارد و میدان را به طور کامل به رقبا واگذار میکند.

در بازار کشورمان نیز برادر کوچکتر شش سیلندرش یعنی جنسیس سدان با محبوبیت بیشتری همراه شد چرا که مجموعه ای متناسبتر از قدرت، هندلینگ و قیمت را به دست میدهد.

سنتنیالهای 2011 تا اخرین سری وارداتش که 2013 باشد قیمتی مابین 250 تا 350 ملیون بسته به کار کرد، سلامت و مدل دارند.

جدول مشخصات فنی

 بررسی سدان های 8 سیلندر وارداتی در ایران

 

نوشته ها و تصاویر همگی از وب سایت Car.ir گرفته شده است.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *